Jsme tu od toho, abychom se efektivně postarali o Vaše problémy s IT a Vy se mohli nerušeně věnovat svému podnikání.

9 tipů jak se nenechat napálit při výběru společnosti pro správu IT

Tento článek Vám pomůže se správně rozhodnout při výběru společnosti pro správu počítačové sítě. Nemusíte zbytečně utrácet peníze a nervy, stačí se jen na chvíli začíst a porozumět fíglům různých společností, které opticky snižují výslednou cenu, aby Vás posléze překvapily jejími násobky.

U každé kapitoly je napsáno, jak situaci řeší naše firma PATRON-IT s.r.o., která poskytuje správu sítě v Brně. I když se nerozhodnete pro správu od naší společnosti, pomůže Vám tento článek alespoň k odhalení té nejlepší nabídky. Nenechte se překvapit nepřehledností ceníků jednotlivých společností poskytujících správu IT sítě (dále jen „poskytovatelů“), jak zní touto dobou, buďte připravení, buďte informovaní.

Chcete pomoc hned? Tak připlaťte!

Doba je rychlá, s informacemi už se nejezdí koňským spřežením, nýbrž po drátu internetu. Pokud někomu vznikne v síti problém, není začasto potřeba rozjíždět se za problémem, jde totiž vyřešit hned a to za asistence vzdálené podpory. Spousta poskytovatelů si ovšem říká při vzdálené pomoci o příplatky. Jak zvláštní pojetí, když vezmete v úvahu výrazné časové ušetření i z jejich strany. Když problém vznikne, měl by se řešit okamžitě, jinak hrozí zastavení výroby či výkonnosti zaměstnanců.

Společnost PATRON-IT s.r.o. řeší nahlášené problémy okamžitě, a to bez jakéhokoliv příplatku.

Dojezdové kilometry

Spousta poskytovatelů si za příjezd k vzniklému problému účtuje nemalé peníze. Někteří poskytovatelé si nechají zaplatit částku dle skutečně ujetých kilometrů, jiní to řeší paušální sazbou a někteří si dokonce nechávají platit i za čas technika strávený na cestě.

U společnosti PATRON-IT s.r.o. je výjezd technika k zákazníkovi v rámci Brna zdarma.

Když dva dělají totéž, není to totéž

Je řemeslník a řemeslník. Každý má své praktiky. Nejhorší je, když k Vašemu jedinečnému problému pošlou neinformovaného technika třetí kategorie, který vzdáleně tuší, že počítač má monitor a klávesnici. Tito poskytovatelé marně doufají, že takový technik vyřeší Váš problém. Samozřejmě, pokud jste zapomněli zapojit počítač do elektrické sítě, můžete doufat, že problém opravdu vyřeší. V těch složitějších případech, které vznikají mnohem častěji než zapomenutá šňůra, bude ovšem s vámi stát před monitorem a spekulovat o možných řešeních zcela bezvýsledně. Teprve poté k Vám poskytovatel pošle technika zkušeného. Takže znovu slušně pozdravit, znovu si potřást pravicí a znovu nastínit celý problém. A znovu zaplatit výjezd i práci. Peníze utíkají a čas i s nervy hned za nimi.

Nekonečný koloběh vysvětlovaní problému, kterému sami těžko rozumíte, Vám také zrovna na náladě nepřidá.

U společnosti PATRON-IT s.r.o. má každý zákazník svého osobního zkušeného technika.

Platíte každou započatou hodinu

Každá společnost má jiný systém počítání odpracovaného času. Některé společnosti počítají každou započatou hodinu, jiné půlhodinu. Obzvláště znatelné je to v případě vzdáleného nebo telefonického servisu (kdy je počítač opravován na dálku). Běžné řešení takové závady může trvat třeba jen 15 minut. Pokud společnost vždy počítá započatou hodinu, jsou její služby oproti společnosti, která počítá skutečný čas, čtyřikrát dražší.

Společnost PATRON-IT s.r.o. účtuje svým zákazníkům skutečný odpracovaný čas, pouze v případě servis u zákazníka se počítá první hodina celá.

Předražený HW a SW

Pozor na společnosti, které Vám dodávají předražený a zastaralý HW nebo SW a počítají s tím, že jste neznalý a vše zaplatíte. Těmito praktikami si značně vylepšují svůj rozpočet. Důrazně doporučuji si cenu nabízeného HW a SW ověřit na nějakém cenovém porovnávači (např. http://heureka.cz).

Společnost PATRON-IT s.r.o. svým smluvním zákazníkům dodává HW a SW bez navýšení.

Každá práce jiná cena

Důvěra je krásná věc, ale dnešek je protkán touhou vydělat a to nejlépe na lidech, kteří oboru nerozumí. Někteří poskytovatelé mají v ceníku více hodinových tarifů, a to dle náročnosti prováděné práce. Vám bohužel nezbývá, než svému poskytovateli plně důvěřovat, protože nemůžete ani odhadnout, jaké že náročnosti byl technikův zásah. Zda se zapotil jen mezi lopatkami, nebo jestli mu studený pot polil i ledví.

Společnost PATRON-IT s.r.o. u svých smluvních zákazníků nerozlišuje náročnost práce.

Pane, máte to za 9.000 Kč

Skončí kalendářní měsíc a Vy od svého poskytovatele obdržíte jen fakturu na určitou částku? Solidní poskytovatel přiloží ke každé faktuře výkaz odvedené práce. Tím získáte jistotu, že Vám nefakturuje fiktivní částky.

Společnost PATRON-IT s.r.o. připojuje ke každé faktuře přehledný souhrn odvedené práce.

Časově neomezené tarify

Nabídne-li Vám někdo cenu za správu IT bez omezení počtu hodin, buďte na pozoru. Častokrát sice není počet hodin omezen, ale správa se vztahuje pouze na opravu vzniklých problémů. Pokud budete potřebovat přidat například nový počítač nebo nainstalovat aplikaci, poskytovatel Vám toto naúčtuje extra.

Další nevýhodou časově neomezených tarifů je, že poskytovatel má své peníze jisté, aniž by cokoliv udělal. Pokud pak potřebujete zásah, bývá často podrážděný, jelikož již za tuto práci není zvlášť odměněn.

Společnost PATRON-IT s.r.o. nenabízí časově neomezené tarify.

Nejste spokojeni? To máte smůlu!

Při uzavírání smluv s poskytovatelem, je třeba dát si pozor, na jak dlouho se smlouva uzavírá, případně jak dlouhá je výpovědní lhůta. Někteří poskytovatelé upřednostňují smlouvy na dobu určitou (např. 12 měsíců), jiní zase na dobu neurčitou s výpovědní lhůtou (např. 2 měsíce). Pokud budete se službami poskytovatele spokojeni, je vše v pořádku, pokud Vám ale jeho služby nebudou vyhovovat, budete těchto výpovědních lhůt velmi litovat.

Společnost PATRON-IT s.r.o. běžně nabízí smlouvy na dobu neurčitou s možností okamžité výpovědi.

Kontrolní seznam otázek, které Vám musí poskytovatel zodpovědět

Abych Vám ušetřil práci, připravil jsem pro Vás souhrnný seznam otázek, které by Vám měl každý poskytovatel zodpovědět. Aby to bylo opravdu jednoduché, můžete si tyto otázky zkopírovat a vložit je do své poptávky na firmu pro správu počítačové sítě, nebo mu je e-mailem zaslat.

  • Platí se za okamžité řešení problémů nějaký příplatek?
  • Kolik stojí výjezd technika k zákazníkovi?
  • Stará se o zákazníka vždy ten samý technik, a jaká je jeho kvalifikace?
  • Jak je počítán odpracovaný čas v případě servisu u zákazníka a vzdálené podpory?
  • Jaké jsou ceny dodávaného HW a SW?
  • Jsou veškeré práce účtovány jednotnou sazbou?
  • Je ke každé faktuře připojen i výkaz odvedené práce?
  • Pokud nabízí poskytovatel časově neomezený tarif: zahrnuje neomezený tarif i instalaci nových aplikací a počítačů?
  • Můžeme smlouvu v případě nespokojenosti kdykoliv vypovědět?